Subscribe:

Wednesday, May 20, 2009

Picnic di PD

Semasa di PD, 7 kejadian berlaku tanpa di duga.

1. Sambut hari jadi mazuan
Kejadian ini berlaku sebelum kami semua bertolak ke PD.

2. Sambut hari jadi Ishak
Kejadian ini di sambut, pada tengah mlm pada pukul 00:00 am dan paginya agenda potong
kek.

3. Pergi main go-cart,
First time, aku main go-cart. Sebelum nie, tak pernah lagi aku main go-cart, memang seronok.
Ini merupakan satu kenangan paa aku memandu kereta hanya ada 2 pemijak kaki. minyak
dan break. Memang suatu pengalaman bagi aku.

4. Panggang ayam.
Sementara nak tunggu api menyala, Masya-Allah, punya la susah. Macam2 strategi keluar,
strategi Tzu la, strategi Ku la, macam-macam la. Sampai give-up, sanggup gi beli minyak
petrol RM1, gara-gara nak nyalakan api punya pasal.

5. Mandi pantai.
Ingatkan pantai dia macam dekat Langkawi. rupa-rupanya, jauh sekali. Cuma persamaannya
hanya pada air laut saja. Pergi ke kawasan dalam sikit, kira-kira paras dada, dah jejak lumpur,
geli tapak kaki dibuatnya.

6. Muzium Tentera.
Pergi la melawat muzium tentera. jejak jer kaki di situ, terus rasa diri ni, di medan perang.
dengan menceroboh masuk lorong rahsia komunis, naik kapal terbang yang tak terbang hanya
model semata-mata, naik keretapi yang tak bergerak. Memang pada masa tu, diri ini
seolah-olah dimasa penjajah.

7. Terowong SMART.
Itulah pertama kalinya aku masuk terowong SMART. Dengan bayaran RM2, untuk sehala,
maka, pengalaman untuk melalui terowong SMART tercapai. Masuk saja terowong tu, bisu
terus mulut. Sebab, menakjubkan. Itulah teknologi.

Galeri di PD:










0 comments:

Post a Comment