Subscribe:

Sunday, December 6, 2009

Sabtu, Dis 5, 2009

aku sedar jam meja 5.30 pagi. Aku tengok rakan sebilik aku tengah memengang talefon bimbitnya. pada mulanya aku ke sebuah kampung.
bila aku sampai saja di kampung itu, aku terlihat penduduk kampung itu berhimpun di suatu kawasan. kawasan itu menghala ke arah
sawah padi. aku mendekati orang yang berkumpul itu. bila aku makin dekat, tengkok ku meremang. rupanya, aku baru tahu yang
berkumpul tiu, bukanya manusia, tetapi makhluk lain. aku bertanya, tengah buat apa sebenarnya. diorang kata tengah bertanding
jeritan sapa paling kuat dan paling lama. aku dengar, seronok dan aku pun join. bila aku join, aku pun jerit r....
aku sedar, rakan sebilik aku pun sedar sambil dia pegang hanset dia. aku tanya ada apa-apa ker? dia kata dia tersedar bila dia
dengar aku cakap mat salih.(speaking english), then menjerit lepas tu. aku dengar apa yang dia cakap, aku just senyum
saja la... 

bersambung..........

0 comments:

Post a Comment