Subscribe:

Monday, March 8, 2010

Isnin 8 Mac 2010

Jam berbunyi, menandakan pukul 6.30 pagi. Aku sedar dan bangun duduk ala bertapa di atas katil. Bila aku sedar saja, jam sudah 8.30 pagi.

Gelabah aku bangun dan kemas katil aku. Di kepala memikirkan projek AD tak siap2 lagi. Aku dah buntu macam mana nak buat aku pun dah tak tahu. Aku pun buat aja la apa yang aku tahu. Janji, nampak perkembangan projek kumpulan aku tu. 9.55 pagi, aku pergi mandi.

Guna sabun dettol. bagi wangi sikit badan. Siap2, jam sudah pukul 10.30. kelas Dr siti dah nak mula. Aku ke moto aku. Stat saja moto, nak gerak, tayar dpn moto aku gelong. Aku cek, bearing tayar aku pecah. Terpaksa la aku bawa pelan2. Gara2 nak pergi menuntut ilmu.

Habis saja kelas Dr. Siti, aku terus fly ke Taman U dgn moto kriss aku dgn megah gitu. sampai ja kat kedai kena RM 40.oo tukar bearing. Minta orang mekanik tu cekkan air bateri aku. Cek2.... melayang lagi RM85.00 sebab kena tukar bateri.

Hari nie saja aku hbs RM110.00. mmg penat klu macam nie. semester lambat lagi nak hbs. Ada 2 bulan lagi. macam mn la aku nak buat nie.... hanya berdoa dan berjimat saja la.

Itu saja yang aku mampu lakukan.

Sekarang dalam kelas statistik. Kelas Dr. Salihin. Urm..... apa boleh buat. update blog lagi ada la...

Aku ada satu kisah.

Masa aku sampai saja fakulti, balik dari kedai moto, aku try la break tangan. Sebelum nie, tak jadi pun. Tapi, hari nie la dia nak jadi. Apa yang jadi! lepas saja aku break, terus melekat break tu. tak free2 dah. jenuh gak aku pulas minyak, punya nak gerakkan moto tu... urmmm.... Klu tolok, mmg tak berjalan dibuatnya. aku pun kol pakcik smad. makenik Kolej 10. alhamdulillah, selamat dia datang. so melayang lagi RM12.00. Tukar break cable yang baru. Semua DUIT.

K

E

N

A

P

A

!

0 comments:

Post a Comment