Subscribe:

Saturday, June 25, 2011

Hari ini SABTU

27 jun 2011, jika kita tengok dalam kalender, hari isnin. bermulalah kursus service learning aku di KTR, Kolej Tun Razak. 3 minggu aku kursus gara-gara preparation untuk ke Indonesia pada 12 Julai nanti. seminggu pula tu di Indonesia. Jadi mat indon la aku kali nie. huhuhuuu....

Macam-macam aku pk. Program kolej la, MTM la, program-program akan datang la. Itulah amanah seorang pengerusi kalau korang nak tahu. Besar! bukannya mudah nak jadi ketua dalam sesuatu kelompok. Kalau nak ikut kata hati, dah lama dah badan nie atas katil. Tapi, sampai bila... memang dunia aku sekarang begini. Ini diri aku. Aku suka aktif dalam persatuan. Bagaimana unit beruniform... perghhhh... memang aku tak boleh blah dgn unit beruniform. dah tak minat. Sikit2 berkawat. Tapi... memang aku tak nafikan. Dengan berkawad, seseorang tu jadi berdisiplin, mantap. Itu, sejarah aku masa disekolah, aku penggemar unit beruniform. Sampai masuk peringkat negeri berkawad. Tapi, sekarang bila dah berkawad, urrmmm.. dah tak tahu sudah... Basic tu tahu la sikit2...

Aku balik dari indonesia 21 Julai. Tiba di KLIA pada hari yang sama. Kemudian, nak kena ke KL Sentral pula untuk running program khidmat masyarakat di Kelantan. Lepas tu, 25 Julai ada Kursus MTM, persiapan untuk krew. Huh... aku cuti 1 bulan jer itu pun bulan mulia, Ramadhan. Alhamdulillah... dapat juga aku bersama ayahanda dan bonda aku di kampung, melepaskan rinduku pada mereka. :) tak sabar nak balik. :)

3 September, raya ke-4 tu, dah kena balik ke UTM. Untuk uruskan pelajar baru masuk. Masya-Allah, besar sungguh ujian dia pada aku. Tak per, aku redha, dah memang jalan nie yang aku ambil. Aku terima. :)

Apa2 pun, aku buat semua kerana Allah semata-mata. Bukan pada nama, pada pujian, pada harta mahupun pangkat. Semua kerana Allah. itulah diri aku yg diberi mana MOHAMAD ARIFF BIN MAKHFUDZ.

0 comments:

Post a Comment