Subscribe:

Wednesday, February 8, 2012

Dengar Sini Semua!


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Nak conclude sikit pengalaman aku sebelum cuti semester aku bermula. Aku ke KL 27 Dis yang lalu. Niat nak hadir kenduri sepupu aku yang berkahwin. Naik bas turun di Terminal Bersepadu Selatan, TBS. Tula pertama kali aku turun bas kat situ. Selama nie, direct terus ke Pudu Raya jer.

Tapi , kali nie dapat berpeluang menjejak kaki ke TBS. Urm... nie bukan kisah sangat.

Yang nak dikisahkan, aku jadi pembaca doa waktu kak sepupu aku kawin. Huh dengar-dengar jer, mau berpeluh aku. bergeletar tangan aku baca. Sebelum nie bagi la mic tuk 3-4 jam aku boleh handle, tapi, bila baca doa mengeletar plak. Mana tidaknya nie la first time aku baca doa tuk orang kawin. Aku baca doa selamat. Klu sepupu aku cakap awal, mudah la aku prepared teks doa tu. Mana nak sempat dah. Subuh habaq mai, tengah hari tu nak baca. Pada pi cari kitab Yassin, cari doa selamat. Allah... memang Allah sentiasa menguji hamba-hambanya.

Tu satu hal, Hal yang kedua, balik saja dari KL terus ke Jerteh Terengganu, jadi MC untuk kenduri kahwin anak ke-2 pengetua kolej aku. Huh, selamat la aku ada pengalaman jadi MC dinner, so wat macam kat dinner jer la. Cuma sedikit islamik. yang jadi MC kenduri kahwin tu, aku memang puas hati dan tersangat puas hati. Habis jer bertugas jadi MC terus ke bukit kluang, Besut jalan-jalan sambil mencuci mata... tak la jahat sangat, dah takdir nak nampak tengok sudah. Itu bukan point dia, yang point dia, aku gi beli keropok lekor. 3 kilo. Aku balas. dekat RM40. Mak Aiiiiii mahal tol.

Nak kabo, aku terlupa nak mention awal tadi pasal kenduri anak pengetua aku tu di buatnya di dewan Masjid Hadhari. Akuy naik sembahyang kat masjid tu, budjet besar sangat. Urm. keluasan dia standrad jer.

Sekarang aku dok aim Masjid Kristal Kuala Terengganu. tak terlepas nak pi lagi. Tak der rezeki lagi. Lain kali KT aku ke sana.. Tunggu aku aku sampai nanti dan solat di dalam kau.

0 comments:

Post a Comment