Subscribe:

Thursday, February 9, 2012

Tabir Artis

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tadi layan cerita drama CHINTA di TV3. Syok la juga layan cerita yang aku labelkan cerita jenis kekeluargaan dan cinta. layan punya layan dok tengok Fasha bertudung, lawa la pula, bertubung bila ke mahkamah syariah. Klu tak, tak der nya tudung.

Yang dok jadi isu sekarang nie, bila semua artis muslimah kita nie pakai tudung, kemas, comey, jaga adab, hidup dalam syariat Islam, aku yakin 100% tak der nyer TV3 nok buat rancangan langsung MELODI. yang pengacara mengarut2.

Kadang-kadang naik menyampah pun ada. Tapi, aku pelik la, cerita macam tu boleh tarik minat remaja muda-mudi kita terutama wanita dan lelaki-pompuan layan citer gitu. Makin ghairah la prpoduksi mencari ceritera yang mengarut-ngarut.

Nak panjangkan lagi post aku kali nie, ada ka isu kawin, lepas tu tak bayar katering, lepas tu jadi isu. pelik la. Nampak dah kat situ, buka aib orang. memang, klu tak der ceritera macam nie, tak der orang nak tengok. memang pun. So, tak reti2. Bijak la sikit.

Tapi itulah ceritera sebenarnya. tapi bukan nie jer cerita yang aku nak sentuh... cerita drama lain sama jer. Rasanya, level U - tatapan umum tu, perlu letak lagi polisi dan peraturan. mana2 pelakon wanita yang tak pakai tudung, ceritera tu tak akan ditayangkaan sehinggalah dia pakai tudung. tutup sikit aurat tu... :) bereh boh.

Cuba kita letak 2 orang wanita yang 1 org pakai tudung, jaga aurat. dan 1 org lagi pakai seksi, pakai baju yang tak cukup kain. Gi berjalan di kaki 5. Confirm orang laki dok pakat tengok yang seksi, dari yg menutup aurat. Kan dah cipta 1 dosa, zina lagi dapat, zina mata. Amenda la...

Buka mata sikit. hairan betul la aku dengan diorang nie. Gaduh la peratusan rogol, anak luar nikah, rogol rela meningkat. Bukan nak kata, pucuk pimpinan sendiri tak reti pakai tudung. Ada yang pakai. pakai! terbonjol keluar sanggul kat dpn. Baik takyah pakai tudung. Just cover rambut yang perang dan luruh tu jer... Allah... Sadis la aku tengok diorang nie.

0 comments:

Post a Comment