Subscribe:

Monday, May 3, 2010

Koleksi Buku #3

Rasulullah SAW bersabda. "Wahai sekalian manusia, ALLAH menciptakan Nabi Adam dan keturunannya yang lebih dahsyat daripada Dajjal. Dan ALLAH SWT tidak mengutuskan seorang rasul atau nabi pun kecuali ia memperingatkan umatnya terhadap kemunculan Dajjal. Aku adalah nabi terakhir, dan kamu sekalian adalah umat terakhir pula. Dajjal pasti keluar dari tengah-tengah kamu. Jika ia keluar, sedang aku di antara kamu, maka akau akan mengalahkannya dengan hujjah dan kemampuanku. Jika ia keluar setelah aku tiada, maka setiap orang akan menjadi penolong bagi dirinya sendiri untuk mengalahkan musuhnya. ALLAH adalah penggantiku bagi setiap muslim..." (Hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Majah dalam Masnadnya, Ibnu Khuzaimah dan Al-Hakim dari Abu Hurairah ra.)

Para ilmuan asing menjadi hairan oleh banyaknya fenomena itu adalah Segitiga Bermuda dan Piring Terbang. Bagaimanakah sesungguhnya hakikat fenomena ini? Adakah hubungan dengan jaringan misteri antara kedua fenomena ini dengan Dajjal?

Di sebuah negeri paling indah di dunia, iaitu Sweden, Muhammad Isa Dawud menyentuh "benang-benang atau jaringan misteri" antara Dajjal dengan kedua fenomena ini. Dengan kajian atas berbagai manuskrip kuno yang ditemui bahawa Dajjal akan muncul dari Segitiga Bermuda.

Buku ini mengukapkan berbagai rahsia tersembunyi dan fenomena membingungkan sekitar jati diri dan sepak terajang Dajjal, makhluk bermata satu dan penyebar fitnah, yang kemunculannya di akhir zaman telah diramalkan jauh hari sebelumnya oleh nabi kita, Muhammad SAW. Inilah buku pertama yang menelaah perihal Dajjal, yang masih amat jarang dibahas orang.

SELAMAT MEMBELI, MEMBACA dan BERAMAL.

0 comments:

Post a Comment